KLASA vstupuje do nového roku s novou kampaní

zpět

Značka KLASA v následujícím období roku 2009 zaměřuje své aktivity novým směrem. Způsob, kterým se rozhodla oslovit cílové skupiny, je nová kampaň nesoucí se v duchu sloganu “Výjimečná kvalita zaručena“. Jejím cílem je postupně spotřebitele naučit poznávat rozdíly v kvalitě potravin, ukázat jasná měřítka kvality a vysvětlit jim, proč je důležité a výhodné upřednostňovat kvalitní potraviny označené logem KLASA. Dále se bude věnovat podpoře prodejních ploch v místě prodeje. V současné době je značka v povědomí více než 80 procent zákazníků a třetina z nich ji pro výjimečnou kvalitu oceněných produktů přímo vyhledává.

„KLASA se za uplynulých téměř pět let určitě se ctí zhostila svého prvotního úkolu, a to zvýšit povědomí veřejnosti o výrobcích, které se od ostatních liší nadstandardní kvalitou,“ uvádí Ing. Dana Večeřová, tisková mluvčí Potravinářské komory ČR. „I když je zřejmé, že marketingové aktivity KLASY je potřeba v následujícím období zaměřit novým směrem, neznamená to v žádném případě, že by KLASA patřila do starého železa. Na trhu totiž není žádný jiný nástroj, který by spotřebitele upozorňoval na nadstandardní kvalitu potravinářských výrobků,“ dodává Ing. Dana Večeřová.

Národní značka kvality KLASA je udělována pouze prověřeným potravinářským výrobkům, které splňují kvalitativní a bezpečnostní kritéria i příslušné normy ČR a EU. Požadavky pro udělení značky KLASA jsou přísnější než běžné hygienické a potravinářské normy. Značka je udělována již šestým rokem a v uplynulém roce získalo tuto certifikaci 130 produktů od 55 výrobců. To dokládá i nadále stoupající zájem o tento certifikát kvality. Hlavním cílem kampaně se tedy stává maximální přiblížení značky spotřebitelům a podpora kvality potravin oceňováním výjimečných výrobků. V neposlední řadě pak pomoc konečným spotřebitelům s lepším výběrem kvalitních produktů. Mezi další aktivity značky KLASA  se v tomto roce mimo jiné zařadí také připravované veletrhy nebo Road Show KLASA. Na této akci stejně jako v předešlých letech přiblíží spotřebitelům v regionech nabídku kvalitních potravin, které na sobě nesou logo této značky.

KLASA při udělování certifikátu dbá na vysokou úroveň oceňovaných produktů. Kvalita výrobků je následně kontrolována Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí a Státní veterinární správou ČR. Cílem této kontroly kvality je podpora výrobků, které vykazují výjimečné kvalitativní charakteristiky, jenž zvyšují jejich přidanou hodnotu a zaručují jedinečnost oproti běžným výrobkům dostupným na trhu.

Národní značku kvality KLASA uděluje mimořádně kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům ministr zemědělství od roku 2003. Administraci značky provádí Státní zemědělský intervenční fond. Národní značku kvality získává výrobce na tři roky. Logo KLASA slouží spotřebitelům k lepší orientaci na trhu při rozeznání výjimečně kvalitních produktů v porovnání s běžně dostupnými potravinami. V současnosti mohou spotřebitelé nalézt značku KLASA na obalech celkem 932 produktů od 268 českých a moravských výrobců. Další informace a kompletní seznam všech oceněných produktů jsou dostupné na stránkách www.eklasa.cz.