Značka kvality potravin KLASA je veřejnosti komunikována již od poloviny roku 2005. Na jaře loňského roku odstartovala kampaň, nesoucí se v duchu sloganu “Výjimečná kvalita zaručena“. Hlavním cílem bylo naučit spotřebitele poznávat rozdíly v kvalitě potravin, ukázat jasná měřítka kvality a důvody k upřednostňování kvalitních potravin s tímto označením. Dále se věnovala podpoře prodejních ploch v místě prodeje. Její úspěšnost dokazuje také fakt, že byla zaznamenána více jak polovinou všech dotázaných – populací ve věku 15 – 55 let , z nichž 89% chápe její sdělení a 81% bere značku jako důvěryhodnou.
Zatímco mladí muži ve věku 15 – 24 let mají o značce KLASA a její současné kampani vysoké povědomí, u skupiny ve věku 25 – 55 let byla spontánní znalost této značky 63% a navozená 82%. Celkově je značka KLASA mužskou populací vnímána jako užitečná pomůcka, která jim nakupování a výběr jednotlivých potravin usnadňuje. Nákupní chování se od žen liší především v tom, že muži se zúčastňují převážně hromadných rodinných nákupů. Ty probíhají ve větších městech a hypermarketech, tedy místech, kde se mohou s propagační kampaní značky KLASA setkat.
V rámci výzkumu bylo také zjišťováno, které konkrétní výrobky s logem KLASA si spotřebitelé nejčastěji vybaví. Patřily mezi ně pečivo, chléb a jogurty. Nejvíce zmiňovaným výrobcem pak byla Mlékárna Kunín.
Značka KLASA se dostala do povědomí i mužské populace
zpětPodle nově uveřejněného průzkumu společnosti STEM/MARK provedeného v prosinci roku 2009 na celkové populaci ve věku 15 – 55 let, se značka KLASA dostala do povědomí také mužské populace. Především mužům ve věku 15 – 24 let, kde spontánní znalost značky dosáhla úrovně 71%. Navozená znalost je u stejné skupiny ještě vyšší, značku KLASA a její logo znají téměř všichni. Se zvyšujícím se věkem znalost lehce klesá. Hlavní cílovou skupinou přesto zůstávají i nadále ženy ve věku 25 – 55 let, které značku KLASA považují za dobrou značku a vodítko k nákupu kvalitních potravin.
Národní značku kvality KLASA uděluje mimořádně kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům ministr zemědělství
od roku 2003. Administraci značky provádí Státní zemědělský intervenční fond. Národní značku kvality získává výrobce
na tři roky. Logo KLASA slouží spotřebitelům k lepší orientaci na trhu při rozeznání výjimečně kvalitních produktů
v porovnání s běžně dostupnými potravinami. V současnosti mohou spotřebitelé nalézt značku KLASA na obalech celkem 932 produktů od 268 českých a moravských výrobců. Další informace a kompletní seznam všech oceněných produktů
jsou dostupné na stránkách
www.eklasa.cz.